Részletes szakmai program - 2020. november 5. (csütörtök)
10.00-10.30
Megnyitó
10.30-11.15
Plenáris előadás
()
Supporting graduate transitions to work
Karen Evans
Institute of Education, University College London
Levezető elnök:
11.15-11.30
Szünet
11.30-
Poszterek | ||
---|---|---|
Elnök: |
| A család és nevelés a(z) (Nép)Iskolai Szemlében (Mezeiné Rumpf Anita) |
A család szerepe a munkavállalásra egyetemisták körében (Balogh Vivien, Nagy Nikoletta, Solymosi Petra Emma, Kovács Karolina Eszter) | ||
A digitális tanrend hatékony pedagógusa a szülői vélemény tükrében (Kopecskó-Hodosi Zsófia) | ||
A gazdasági szaknyelvoktatás tartalmi vetülete. (összehasonlító elemzés) (Farkas János) | ||
A hallgatói munkavállalás sajátosságai a Debreceni Egyetemen, 2010- 2019 között (Kocsis Zsófia) | ||
A helyi szintű tudományos utánpótlásképzés problémája (Szigeti Fruzsina) | ||
A kötődő-alapú nevelés helye és fontossága a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában (Dan Beáta, Kovács Karolina Eszter) | ||
A SMETRY keretrendszer által támogatott kutatások bemutatása - pillanatkép 2020-ban (Szekeres Ágota, Horváth Endre) | ||
A szakképzés tanulmányi eredményességének vizsgálata az urbanizációs tengelyek mentén és a perifériákon az OKM 2018-as adatbázisa alapján (Sós Tamás, Velkey Gábor) | ||
A vezetők szerepe a pedagógus kiégés folyamatának prevenciójában (Pataki Ágnes) | ||
Az edzői munka jellemzője a járvány alatt: a gyorskorcsolya sportág kísérletei (Telegdi Attila) | ||
Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyarországi roma kisebbség helyzetére (Godó Irén) | ||
Az idegen nyelvi tevékenység befolyásoló szerepe óvodaválasztás során az egyes társadalmi háttérváltozók figyelembevételével Hajdú-Bihar megyében (Mándoki Réka, Hegedűs Roland) | ||
Az IKT formális és informális kapcsolat építő szerepe a Debreceni Egyetem Nevelés és Művelődéstudományi intézeténél (Herczegh Judit) | ||
Az iskolai attitűd kutatásának kérdései: elméleti modellek, perspektívák, lehetséges mérőeszközök (Czető Krisztina) | ||
Az iskolai rítusok tanulástámogató szerepének erősítése a drámatanítás során (Katonáné Kutai Erika) | ||
Digitális szegénységben élők tanulási mintázatai a COVID-19 járvány idején (Kozma Kitti) | ||
Educational Family Role among Refugees (Peshawa Jalal Mohammed) | ||
Elnök: |
| Family as a Factor of Children`s School Success in Reduction Centers (Tatiana Dubayová, Ivana Višňovská, Hedviga Hafičová) |
Funkcionális nyelvszemlélet a legújabb fejlesztésű alsó tagozatos nyelvtankönyvekben, illetve egy külföldi gyerekeknek készült magyar nyelvkönyvben (Kovács Tibor) | ||
“Hacsak a ti-ti meg a tá lesz egész életemben, akkor is megéri ezt csinálni.” (Dragony Gábor) | ||
Harmadik missziós közösségi szerepvállalás és szolgálati tanulás (Sitku Krisztina) | ||
Hatodik osztályos tanulási zavarral küzdő tanulók jellemzése az Országos kompetenciamérés alapján (Hegedűs Roland) | ||
Idegennyelv-tanítás hátrányos helyzetű iskolákban: helyzetkép nyelvtanári és intézményvezetői interjúk alapján (Szabó Fruzsina, Polonyi Tünde) | ||
In and over the compulsory education system – hospital education in Hungary (Golyán Szilvia) | ||
Kultúrafogyasztási szokások és gyermekkori extrakurrikuláris tevékenységek kárpátaljai főiskolai hallgatók körében (Kiss Julianna) | ||
„Miért és hogyan tanulnak a felnőttek?” - egy nemzetközi kutatás eredményei (Márkus Edina, Takács-Miklósi Márta, Barabási Tünde) | ||
Multiperspektivikus történelemszemlélet Magyarország és Anglia tartalmi szabályozóiban (Fodor Richárd) | ||
Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk-avagy a pszichológiai tőke és a vállalkozói kompetencia kapcsolata (Hornyák Andrea, Fodor Szilvia) | ||
Nemzetköziesítés itthon (Internationalization at Home) - gyakorlatok, megközelítések a hazai felsőoktatási intézményekben (Kasza Georgina) | ||
Nyelvtanulók tanulmányi eredményessége és jövőbeli tervei a családi háttér függvényében (Sebestyén Krisztina) | ||
Összehangolás a családi kommunikációban (Szőke-Milinte Enikő) | ||
Roma tanulók iskolai előrehaladásának vizsgálata – három közösség pedagógiai-antropológiai vizsgálatán keresztül (Tóth Norbert) | ||
Szakmafejlesztés a közművelődésben (Juhász Erika) | ||
Tanulmányi eredményesség a tehetség, egészség és szociális kapcsolatok tükrében egyetemisták körében (Kárándi Gergő Mihály, Józsa Bianka, Motel Petra Blanka, Visnyei Lili, Kovács Karolina Eszter) | ||
Teachers` opinions on the possibilities of primary prevention of e-threat of children from socially disadvantaged backgrounds in the family (Hedviga Hafičová, Tatiana Dubayová, Michaela Šoltésová) | ||
Visszatérő tanulás- nyíregyházi felnőttképzések tapasztalatai (Nyilas Orsolya) | ||
Zenei képességmérés általános iskolás tanulók körében (Szalai Tamás) |
11.30-13.00
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Új tanítási stratégiák a történelem és állampolgári ismeretek oktatásában Elnök: Jancsák Csaba |
| Családi szocializáció, kollektív emlékezet, állampolgári nevelés (Jancsák Csaba) |
Történelemtanárok történelemről alkotott nézeteinek interjús vizsgálata (Kósa Maja) | ||
Az oral history felhasználása a korszerű történelemtanítási stratégiák megvalósításához (Kojanitz László) | ||
Aktív állampolgárságra nevelés multimédiás tananyagok segítségével (Mezei Mónika) | ||
Videointerjúkkal támogatott 1956-os tanórák hatásainak vizsgálata az általános iskola 8. osztályaiban (Kiss Mária Rita) | ||
A felsőoktatás nemzetköziesedése hallgatói, oktatói és intézményi perspektívából Elnök: Horváth László |
| Az oktatási célú mobilitás minőségének kutatási lehetősége egy nemzetközi projekt tapasztalatai alapján (Hangyál Zsófia, Horváth László, Kasza Georgina) |
Oktatói szemmel az oktatói mobilitásról: egy nemzetközi kutatás tapasztalatai (Kasza Georgina, Hangyál Zsófia) | ||
A nem hagyományos keretek között megvalósuló nemzetközi hallgatói mobilitások kompetenciafejlesztő hatása (Erdei Luca Alexa, Káplár-Kodácsy Kinga) | ||
Komplex mobilitási keretrendszer kialakítása és implementálása egy európai egyetemi szövetség keretében (Erdei Luca Alexa, Káplár-Kodácsy Kinga, Németh Katalin Anna) | ||
Az iskolai lemorzsolódás komplex megközelítése Elnök: Fehérvári Anikó |
| A lemorzsolódás egyéni és kontextuális tényezői (Paksi Borbála, Széll Krisztián, Magyar Éva, Fehérvári Anikó) |
Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata (Tókos Katalin, Rapos Nóra, Szivák Judit, Lénárd Sándor, T. Kárász Judit) | ||
Komplex folyamatba ágyazott képzés a lemorzsolódás csökkentéséért (Lénárd Sándor, Szivák Judit) | ||
Iskolai kötődés és klíma diák és pedagógus szemmel (Széll Krisztián, Szabó Lilla, Fehérvári Anikó) | ||
Szisztematikus feltáró kutatásokon alapuló evidencia-alapú intervenció az autizmussal élő tanulók integrációjának támogatására Elnök: Győri Miklós |
| Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége az (intézményes) ellátás tükrében (Vargáné Molnár Márta, Borsos Zsófia, Győri Miklós) |
Autizmussal élő felnőttek foglalkoztatási és oktatási helyzete szülői szemmel (Németh Vivien, Janoch Monika, Ehmann Bea, Győri Miklós, Stefanik Krisztina) | ||
A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásai kisiskolások autizmus-tudására (Stefanik Krisztina, Bertók Csilla, Őszi Tamásné, Havasi Ágnes, Vígh Katalin) | ||
A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásvizsgálatában résztvevő osztályközösségek szociometriai jellemzői (Szekeres Ágota, Horváth Endre, Vargáné Molnár Márta, Havasi Ágnes) | ||
Autizmussal élő kisiskolások osztálytársainak autizmussal kapcsolatos tudása és attitűdje a szociometriai helyzettel összefüggésben (Siposné Balogh Anna, Németh Vivien, Bertók Csilla, Szekeres Ágota, Stefanik Krisztina) |
Thematic Paper Presentation / Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Neveléstörténet 1. Elnök: Vincze Tamás András |
| „A jelen sem nélkülözheti a kultúra nemesítő-nevelő hatását” Gyermeki életmód és kultúra megjelenése a „Tanító” folyóiratban az 1970-es évek elején (K. Farkas Claudia) |
„Erőfeszítéseket kell tenni minden egyes gyermekért…” Dilemmák az alsófokú oktató-nevelő munkában Magyarországon az 1970-es évek elején (K. Farkas Claudia) | ||
Az állástalan tanítók helyzetének javítását célzó központi, regionális és helyi intézkedések a 30-as évek második felében (Vincze Tamás András ) | ||
A Szocialista Nevelés Könyvtára a korabeli pedagógiai sajtóban (Szabolcs Éva, Golnhofer Erzsébet) | ||
A Magyar Szemle két világháború közötti oktatáspolitikai és nemzetnevelő szerepe Imre Sándor levelezésének kontextusában (Szűts-Novák Rita) | ||
Szakképzés Elnök: Bacsa-Bán Anetta |
| A kereskedelmi képzés szabályozása Magyarországon az 1938. évi törvény alapján (Nyíri Csilla ) |
A probléma alapú tanulás hatása a középfokú építőipari szakképzésben résztvevők téri vizuális képességeire (Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda) | ||
A szakmai gondolkodás fejlesztése probléma alapú tanulással (PBL), a fejlődés tendenciáinak feltárása az építőipar ágazati szakképzésben tanulóknál (Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda) | ||
Pedagóguskutatás 1. Elnök: Oláh Katalin |
| A tanári motivációstratégia (TMS) megvalósulásának fázisai (Oláh Katalin) |
Áldás vagy teher? Pedagógusok véleménye a BYOD használatáról (Bartal Orsolya) | ||
A magyar oktatási rendszer múltja és jelene - A matematikát oktató pedagógusok nézőpontja a magyarországi oktatási rendszerről (Dudok Réka, Dudok Fanni) | ||
Tanári kiégés konceptualizálása és online intervenciója (Horváth Szilvia) | ||
Határátlépés és inklúzió – tanárok tanulásának támogatása (Kopp Erika, Kálmán Orsolya, Mhairi C. Beaton) | ||
International section 1. Chair: Kárpáti Andrea |
| Product- and Process-based Written Feedback in ESL and EFL writing (Abderrahim Mamad) |
Arts based cultural empowerment strategies in European countries (Kárpáti Andrea) | ||
What difficulties do teachers face when reading in L1 and L2? (Tary Blanka) | ||
Assessment of language learners` attitudes towards mobile-assisted learning (Thékes István) | ||
Sense of Coherence as Protective Factor for Academic Achievement in Children and Adolescents (Olney Rodrigues de Oliveira) | ||
Hátrányos helyzetű tanulók az oktatásban Elnök: Fónai Mihály |
| Az informális és a formális mentorok szerepe a reziliens roma hallgatók életútjában. Tanulságok három visegrádi országból (Ceglédi Tímea, Kovács Edina, Tatiana Dubayová, Hedviga Hafičová) |
Kortárs mentorprogram az Evangélikus Roma Szakkollégiumban (Jenei Teréz, Balogh Jenifer, Beri Károly) | ||
Extraorganizációs és intraorganizációs mentorálás a Wáli István Református Cigány Szakkollégium hallgatói körében (Godó Katalin, Kiss Andrea, Godó Irén) | ||
Mentorálás a tehetséggondozásban (Fónai Mihály) |
13.00-13.45
Ebédszünet
13.45-15.15
MTA PTB Nevelésszociológiai Albizottság könyvbemutatóval egybekötött nyilvános ülése
MTA PTB Szociálpedagógiai Albizottság nyilvános ülése
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Zenepedagógia 1. Elnök: Héjja Bella |
| Zeneművészeti szakgimnazisták hosszú távú, általános céljainak bemutatása az egyszerűsített aspirációs index mentén (Héjja Bella) |
Az ének-zene tanárok és ének-zenét tanítók véleménye a tanórák zenehallgatási szakaszáról (Lehotka Ildikó) | ||
Az 1952-es zeneoktatási reform rendelkezései és következményei (Mike Ádám) | ||
Kórustagok motivációinak különböző dimenziói (Sz. Fodor Adrienne) | ||
Neveléspszichológia Elnök: Rónay Zoltán |
| Pedagógiai elvek vs. munkavállalói kötelezettség. Egy dilemma végigondolása egy Jedi mester példáján (Rónay Zoltán) |
Versengés életre halálra? – Versenyhelyzetek és versengő típusok a young adult-filmekben (Torbó Annamária) | ||
Online tanulás Elnök: Szabó Csilla Marianna |
| Középiskolai tanárok digitális kompetenciájának alakulása a koronavírus idején (Csikósné Maczó Edit) |
A dotcom gyerekek és az online tanulás: tanulói vélemények a digitális oktatásról (Szabó Csilla Marianna) | ||
Közművelődés a koronavírus járvány idején (Juhász Erika) | ||
IKT az oktatásban 1. Elnök: Molnár György |
| BYOD, avagy út az egyenlő esély megteremtése felé? Mobileszközök a tanórán (Bartal Orsolya) |
Videó-támogatott újraélesztés oktatás hatékonyságának felmérése általános iskolás gyerekek körében (Bánfai Bálint, Bánfai-Csonka Henrietta, Nagy Richárd) | ||
Tűzoltás céljára megfelelő – tanár szakos hallgatók véleménye a távolléti oktatás időszakáról (Buda András) |
15.15-15.30
Szünet
15.30-17.00
Digitális oktatás tapasztalatai és lehetőségei (kerekasztal-beszélgetés)
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Irodalomtanítás a digitális átalakulás korszakküszöbén Elnök: Palkó Gábor |
| A digitális annotáció módszertani lehetőségei az irodalomtanításban (Klemmné Gonda Zsuzsanna) |
Digitális eszközök az irodalomtanításban - aggodalmak és remények (Deák Márton) | ||
Az irodalomtanítás funkciói és a digitális médiumok: egy interjúsorozat tanulságai (Molnár Gábor Tamás) | ||
Magyartanárok a kánonról a digitális átalakulás korszakküszöbén (Győri János) | ||
Magyartanárok módszertani homogenitása és variabilitása a digitális oktatás korában (Kodácsi Boglárka) | ||
A hallgatói perzisztencia és a felsőoktatási előrehaladási utak mérföldkövei Elnök: Pusztai Gabriella |
| A lemorzsolódott és perzisztens hallgatók pályaválasztása és felsőoktatási pályafutása (Csók Cintia, Hrabéczy Anett) |
A hallgatók felsőoktatási tanulmányi előrehaladási útjai (Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina) | ||
A képzési terület-és intézmény-specifikus hallgatói beágyazottság és a perzisztens hallgatói előrehaladás (Tóth Dorina Anna) | ||
A felsőoktatási tanulmányi előrehaladás és a tanulási mintázatok (Győri Krisztina) | ||
Az informális mentorálás és a felsőoktatási tanulmányi előrehaladási utak (Godó Katalin) | ||
A befogadás dimenziói - a felsőoktatásfejlesztéstől a hallgatói aktivitáson át a helyi kezdeményezésekig Elnök: Varga Aranka |
| Az inkluzivitás egyes dimenziói a felsőoktatásban (Orsós István) |
Befogadó egyetem – a hallgatói bevonás, előrehaladás és eredményesség vizsgálata (Varga Aranka, Trendl Fanni, Vitéz Kitti) | ||
Az inkluzív kiválóság felé - Fejlesztési stratégiák a nemzetközi szakirodalom tükrében (Fodor Bálint, Horváth Gergely) | ||
Közösségi tanulás - Civil szervezetek hátránykompenzációs tevékenységeinek összehasonlító vizsgálata (Kőszegi Krisztián, Laboda Lilla, Csonka Dániel, Heindl Katica) | ||
Kötődések horizontjai a hitoktatásban Elnök: Seres-Busi Etelka |
| A hitéleti nevelés kapcsolati vonatkozásai – korai kötődés, gyermek-nevelő kapcsolat és vallásosság összefüggéseinek alakulása a családban és az iskolában (Csáky-Pallavicini Zsófia) |
Hittanárok narratívái a szülőkkel való kapcsolatról és a velük való együttműködésről (Seres-Busi Etelka, Kodácsy-Simon Eszter) | ||
Nézetek a vallás szerepéről a koragyermekkori nevelésben (Kodácsy-Simon Eszter, Seres-Busi Etelka) | ||
Fekete pedagógiai élmények hittanórákon (Seben Glória) | ||
Moduláris vizuális képességfejlesztő program beválás vizsgálata Elnök: Kárpáti Andrea |
| A pszichológiai immunrendszer fejlesztése a vizuális nevelés eszközeivel (Bredács Alice) |
Vizuális-téri képességek mérése az 5-8. és a 9-12. évfolyamon (Babály Bernadett, Kárpáti Andrea) | ||
A vizuális kommunikációs és színpercepciós képességek mérése az 5-8. és 9-12. évfolyamon (Simon Tünde, Tóth Alisa, Kárpáti Andrea) | ||
A vizuális, a téri, a kombinatív képességek, valamint a divergens gondolkodás összefüggései 5. és 9. évfolyamon (Pásztor Attila, Babály Bernadett, Simon Tünde, Tóth Alisa, Gaul-Ács Ágnes) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Neveléstörténet 2. Elnök: Drabancz Mihály Róbert |
| A ruszin oktatás és kultúra ügye a Magyarországhoz „visszatért” Kárpátalján (1938-1944) (Drabancz Mihály Róbert) |
A schnepfenthali „Naturaliankabinet” (Virág Irén) | ||
Mobilitási „kiskapu” vagy iparfejlesztő „cultur-intézet”? A felső ipariskolák iskolapiaci szerepe a dualizmus időszakában (Vörös Katalin) | ||
Nemcsak kezükkel, hanem eszükkel is tudnak dolgozni- A gazdasági szakoktatás főbb kérdései a két világháború közötti Magyarországon (Pelesz Nelli) | ||
Életutak a szocialista korszak pedagógiájában és tanügyigazgatásában (Somogyvári Lajos) | ||
Pedagóguskutatás 2. Elnök: Zagyváné Szűcs Ida |
| A mentorok tanulása és folyamatos szakmai fejlődése (Nagy Krisztina) |
Hogyan támogathatja pedagógus kollégáinak tanulását a nevelőtestületben dolgozó mentor a lemorzsolódás csökkentése érdekében? (Nagy Krisztina) | ||
A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének elméleti keretrendszere (AFM) a TALIS 2018 megállapításainak tükrében (Némethné Tóth ágnes) | ||
Tanári igények a pedagógus szakirányú továbbképzésekben (Dombi Judit, Dringó-Horváth Ida) | ||
International section 2. Elnök: Sergiu Bălţătescu |
| The added value of the sports school system in terms of health-awareness and wellbeing as non-academic achievement (Kovács Karolina Eszter) |
Sport and physical activity and school children’s subjective well-being in 35 countries (Sergiu Bălţătescu, Ferran Casas, Mònica González-Carrasco, Claudia Bacter) | ||
Performance and well-being (Bíró Zsolt) | ||
Predict Student Dropout Risk by Behaviour Change Cycle (Haneen Matar, Csilla Marianna Szabó) |
17.00-17.15
Szünet
17.15-18.45
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság nyilvános ülése
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Szociális és állampolgári kompetenciafejlesztés a történelemtanításban Elnök: Kaposi József |
| Kompetenciafejlesztés Szent Ignác szellemében (Dallman Kristóf) |
Multiperspektivikus történelemszemlélet Anglia és Magyarország a köznevelés kimeneti értékelésében, tankönyveiben és tanulói attitűdjeiben (Fodor Richárd) | ||
Levéltár-iskola-családkutatás: a levéltári családkutató tanfolyam tanulságairól (Hecker Henrietta) | ||
A történelem tanárok tanítási gyakorlatának és a digitális pedagógiával kapcsolatos nézeteinek vizsgálata, különös tekintettel az Okostankönyvek tantermi használatára (Kamp Alfréd) | ||
Videóinterjúk a szociális és állampolgári nevelés szolgálatában (Rédli Mátyás) | ||
Abdukció a neveléstudományi kutatásokban Elnök: Sántha Kálmán |
| Abdukció a számítógéppel támogatott kvalitatív adatelemzésben (Sántha Kálmán) |
Az abdukció szerepe az akciókutatás minőségi kritériumainak megvalósításában (Zank Ildikó) | ||
Beszélhetünk-e „kutatói alkat”-ról? A neveléstudományi kutató abduktív kompetenciamodellje (Mrázik Julianna) | ||
Abduktív kollégiumpedagógiai következtetések a kamaszok család fogalmáról (Pribék László) | ||
Abdukció a tanulási zavarok felfedezésében (Vida Gergő) | ||
Lemorzsolódási kockázatok a különböző hallgatói csoportokban Elnök: Fényes Hajnalka |
| Elsőgenerációs hallgatók eredményessége (Fényes Hajnalka, Bocsi Veronika) |
Nők, nőies képzési területen tanulók és reziliensek perzisztenciája (Ceglédi Tímea, Fényes Hajnalka ) | ||
Tanárszakos hallgatók: lemorzsolódási veszély a képzés csúszása (Kovács Edina, Stark Gabriella) | ||
Tanulás és munkavállalás egyensúlya: Hogyan befolyásolja a fizetett munkavégzés a hallgatók egyetemi karrierjét? (Kocsis Zsófia) | ||
Önkéntesek, önkéntes csoporttagok és a perzisztens felsőoktatási karrier (Markos Valéria, Fényes Hajnalka ) | ||
Innováció az oktatásban (Innova kutatás) Elnök: Győri János |
| Az oktatási innováció empirikus kutatása (Halász Gábor) |
Sikeres innovációk születése és fennmaradása (Fazekas Ágnes, Lukács Teodóra) | ||
Az oktatási innovációk és az iskolák eredményességének komplex összefüggésrendszere a szervezeti viselkedés és a külső környezeti tényezők függvényében (Horváth László, Dobrova Zita) | ||
Innováció az oktatásban – térségi kapcsolódások. Az Innova kutatás 2018. évi empirikus vizsgálatának területi elemzése (Balázs Éva, Pálvölgyi Lajos) | ||
Egyházi oktatás régen és most, határokon innen és túl Elnök: Bacskai Katinka |
| A görögkatolikus útkeresés a nevelés és oktatásügyön keresztül a Hajdúdorogi Egyházmegye létrejöttétől az 1948-as államosításig (Inántsy-Pap Ágnes) |
Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban (Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna) | ||
Gyermeknevelés egyházi fenntartású iskolákban (Major Enikő) | ||
Egyetem vagy munka? Empirikus kutatás a végzős Hargita megyei középiskolás tanulók körében (Tódor Imre) | ||
Tradíció vagy innováció A református iskolák tantermen kívüli digitális oktatásának mérlege (Kelemen Gabriella) | ||
Nyitott tartalmi fejlesztések hatása a digitális alapú oktatásban és szakképzésben Elnök: Molnár György |
| A frontális osztálymunkától a frontális digitális munkarendig a szakképzésben (Király László) |
A digitális átállás tapasztalatainak és hatásainak kvantitatív vizsgálata (Orosz Beáta) | ||
A térbeliség hatása a társadalmi egyenlőtlenségek újratermelésében a szakképzési rendszer esetében Magyarországon (Sós Tamás, Velkey Gábor Dániel) | ||
Nyitott, digitális tananyagok és elektronikus platformok felhasználási lehetőségei a digitális átállás korszakában (Molnár György ) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Pedagóguskutatás 3. Elnök: Fejes József Balázs |
| Narratív interjú a pedagóguskutatásban (Bencsikné Molnár Réka) |
Természettudomány szakos tanárok episztemológiai nézeteinek vizsgálata (Z. Orosz Gábor, Korom Erzsébet) | ||
A tanárok adathasználati hatékonyságát mérő kérdőív adaptálása (Sebestyén Edmond) | ||
Tanári nézetek feltárása a célelmélet TARGETS-dimenziói kapcsán – egy interjúkutatás eredményei (Mezei Tímea, Fejes József Balázs) | ||
Zenepedagógia 2. Elnök: Szűcs Tímea |
| Hangbemelegítési segédeszközök vizsgálata (Altorjay Tamás) |
Életreform és reformpedagógiai törekvések „Az Első Magyar Állami Énekiskolában” 1946-1954 között (Czemmel Antónia Mária) | ||
Reformpedagógiai törekvések Gulyás György intézményesült zenepedagógiai koncepciójában Békés-Tarhoson 1946 és 1954 között (Czemmel Antónia Mária) | ||
Zenetanulás, tehetségfejlesztés, esélynövelés (Szűcs Tímea) | ||
Oktatásmódszertan Elnök: Varga Attila |
| Konstruktivizmus Dienes módra - Milyen tanuláselméleti tanulságai vannak egy matematikatanítási módszernek? (Bálint Ágnes) |
A motoros képességfejlesztés pozitív hatásai a matematika elsajátítására 4. osztályos lányoknál (Kertész Tamás, Bognár József, Szakály Zsolt) | ||
A kísérlettervezés tanításának longitudinális vizsgálata (Tóth Zoltán, Szalay Luca, Kiss Edina) | ||
A projektív történetkiegészítés módszerének lehetőségei a felsőoktatáspedagógiai koncepciók feltárásának kontextusában (Káplár-Kodácsy Kinga, Dorner Helga) | ||
Diákok a fenntarthatóságról a Fenntarthatósági Témahét kapcsán - egy próbamérés módszertani tanulságai (Varga Attila, Néder Katalin, Berze Iván Zsolt, Mónus Ferenc, Dúll Andrea) |
19.00-20.00
Kulturális program
Váradi Judit zongoraművész és Puskás Levente klarinét- és szaxofonművész koncertje
Határidők
Jelentkezés határideje:
2020. június 20.
2020. június 27.
Jelentkezési határidő
nem előadó résztvevők számára:
2020. szeptember 30.
Korábbi konferenciák
XIX. ONK - Pécs
XVIII. ONK - Budapest
XVII. ONK - Nyíregyháza
XVI. ONK - Szeged
XV. ONK - Budapest
XIV. ONK - Debrecen
XIII. ONK - Eger
XII. ONK - Budapest
XI. ONK - Budapest
X. ONK - Budapest
IX. ONK - Veszprém
VIII. ONK - Budapest
VII. ONK - Budapest
VI. ONK - Budapest
V. ONK - Budapest
IV. ONK - Budapest
III. ONK - Budapest
II. ONK - Budapest
I. ONK - Budapest