Részletes szakmai program - 2020. november 6. (péntek)
09.00-10.30
HERA vezetőségi ülés
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
A zenei képességek fejlődésének jelentősége és fejlesztésének néhány lehetősége koragyermekkorban Elnök: Janurik Márta |
| A Zenesziget applikáció legújabb fejlesztései (Szabó Norbert, Janurik Márta) |
Ritmikai játékok hatása a zenei képességek fejlődésére az általános iskola első osztályában (Mucsi Gergő) | ||
A zenei képességek összefüggései az idegen nyelv tanulásával 7 éves korban (Dobos Krisztián, Janurik Márta) | ||
A zenei észlelés, a zenei reprodukció és a végrehajtó funkció összefüggése óvodáskorban (Janurik Márta, Szabó Norbert, Józsa Gabriella, Józsa Krisztián) | ||
Egy szakképzési orientációs év pedagógiai tapasztalatai Elnök: Csíkos Csaba |
| A személyközpontú támogatás, az egyéni tanulási utak pedagógiája az orientációs szakaszban (Lénárd Sándor, Valaczka János) |
Szövegértési, matematikai és életpálya-tervezési kompetenciák mérése az orientációs évben (Csíkos Csaba, Török Réka) | ||
Műszeres munkadiagnosztikai felmérések módszertanának kidolgozása az orientációs tanévhez (Jókai Erika, Nagy Zita Éva) | ||
Életpálya-tervezés és robotika az orientációs évben, a távtanulás időszakában (Buzgó Éva, Czoch András) | ||
Digitális távtanulás: módszertani jellemzők és eredmények a piarista intézményekben, kiemelten a gödi Piarista Szakképző Központban (Lázár László, Biró Fanni) | ||
Fiatalok sportolásának szociokulturális háttere Elnök: Kovács-Nagy Klára |
| Középiskolások sportkörtagságának társadalmi háttere a 2017-es OKM adatbázis alapján (Szabó Dániel) |
A sportolói identitás szociodemográfiai különbségei serdülő sportolók körében (Berki Tamás) | ||
Labdarúgó akadémisták társadalmi háttérének vizsgálata (Rábai Dávid) | ||
A sportolás és értékpreferencia összefüggésének vizsgálata a mindennapos testnevelés szerepének tükrében (Moravecz Marianna) | ||
Kárpát-medencei hallgatók sportolásának szociokulturális és intézményi háttere (Kovács-Nagy Klára) | ||
Narratívák a családról a börtön világából Elnök: Hegedűs Judit |
| Modern büntetés-végrehajtás – A külső és belső motiváció erősítése a fogvatartás során (Forgács Judit) |
Büntetés-végrehajtási intézetben dolgozók narratívái a fogvatartottak családjairól (Hegedűs Judit) | ||
A család jelentősége a hosszúítéletes fogvatartottak megküzdésében (Fekete Márta) | ||
A család bevonásának lehetősége a fiatalkorú bűnelkövetők eredményes reintegrációja érdekében (Ruzsonyi Péter) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Sajátos nevelési igényű gyermekek az oktatásban Elnök: Markó Éva |
| Kritikai művészet pedagógia - Tantermi kísérlet közoktatási környezetben társadalmilag érzékeny témák feldolgozására (Klima Gábor) |
Iskolai dolgozók és szülők szerepe a Sokszínűség Oktatási Munkacsoport munkájában, és az előítéletes alapú zaklatás elleni fellépésben (Tihanyi Katalin) | ||
Fiatalok vélekedése értelmileg akadályozott személyekről - az első próbainterjúk tapasztalatai (Kármán Bianka) | ||
Rezilienciafejlesztés ADHD-s gyermeket nevelő szülők és pedagógusok számára (Markó Éva) | ||
Családi háttér és iskola Elnök: Vincze Beatrix |
| A családi környezet hatása az idegennyelv-tanulásának folyamataira Magyarországon (Csizér Kata, Albert Ágnes) |
Idegen nyelvű szabadidős tevékenységek és a nyelvtanulás kapcsolata: egy kérdőíves vizsgálat bemutatása (Fajt Balázs, Hajner Réka) | ||
Digitális felzárkózás és felzárkóztatás – online élménypedagógia a nyelvtanulásban (Vincze Beatrix) | ||
A szülői bevonódás és az iskolai teljesítmény kapcsolata az Országos Kompetenciamérés 2017-es és 2018-as adatainak tükrében (Nyitrai Erika, Koltói Lilla, Harsányi Szabolcs Gergő, Takács Nándor) | ||
Nonformális és informális nevelés Elnök: Imre Anna |
| Pályaorientáció és pályaszocializáció az iskolai közösségi szolgálat alatt (Markos Valéria) |
Mit jelent a család egy zárt intézményben? Nonformális nevelés a börtönben és a gyermekotthonban (Csorba-Simon Eszter) | ||
A szabálykövetéssel kapcsolatos iskolai szervezeti kultúra hatása a tanulók jogi attitűdformálására (Rónay Zoltán, Fazekas Ágnes) | ||
Online innovációk a családok múzeumi tanulásának szolgálatában (Koltai Zsuzsa) | ||
Tanórán kívüli tanulás általános iskolai környezetben (Imre Anna) | ||
Roma nyelv és identitás Elnök: Thékes István |
| Az anyanyelv- és az idegenyelv-használat néhány jellegzetessége a baksi, kántorjánosi és rinyabesenyői cigány fiatalok körében (Thékes István) |
„Az életben bármit elvehetnek tőlünk, de a megszerzett tudást, azt soha.” Cigány nők élettörténeti narratíváinak elemzése (Boros Julianna) | ||
Beás és romani nyelvek jelenléte iskolai nyelvi tájképben (Gergye Eszter ) | ||
Neveléstörténet 3. Elnök: Pornói Imre |
| A szülői értekezlet meghonosítása az 1900-as évek elején a magyar közoktatásban (Pornói Imre) |
A szegedi Pedagógiai Főiskola hallgatóinak családi háttere a hallgatói Adatgyűjtő ívek, Törzslapok adatai alapján (1951) (Fizel Natasa) | ||
Az amerikai Alcott család reformtörekvései a gyermeknevelésben (Pardi-Oláh Roberta) | ||
Képzés, nevelés és család. Gondolatok Ernst Moritz Arndt Fragmente über Menschenbildung c. művéről (Nádudvari Gabriella) | ||
Család megjelenése az óvodai nevelésben az 1950-es években (Nemes-Wéber Zsófia) |
10.30-10.45
Szünet
10.45-12.15
Plenáris előadás
()
Family effects on adolescents` school success – implications for educational equality
Markus Neuenschwander
Research Center Learning and Socialization, University of Teacher Education Northwestern Switzerland
Levezető elnök:
Plenáris előadás
()
Gyermekvállalás: szándékok és tények
Spéder Zsolt
KSH Népességtudományi Kutatóintézet, Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék
Levezető elnök:
12.15-13.00
Ebédszünet
13.00-14.30
MTA PTB Informatikai Albizottság nyilvános ülése
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
A család, mint támogató közeg, erőforrás szerepe és erősítése a karantén ideje alatt Elnök: Székely András |
| A családi támogatás és a szülésélmény kapcsolata, a családi életre nevelés témakörének szerepe a pozitív szülésélményben (Várfalvi Marianna) |
Családi, családon belüli intergenerációs kapcsolatok szerepe járványhelyzet idején (Szomszéd Orsolya, Baraté Edina, Béres Orsolya, Trieb Mariann, Papházi Tibor) | ||
Felmérés a COVID-19 következtében bekövetkezett karanténhelyzet mentális hatásainak mérésére és beavatkozási pontok feltérképezésére (Hal Melinda, Székely András, Herpay Kamilla, Kurimay Tamás) | ||
Online képzés megtartásának lehetőségei a lelki egészség fenntartása érdekében diákok, egyetemi hallgatók körében (Székely András, Herpay Kamilla) | ||
A család és a pedagógus szerepe a Zsolnai-pedagógiában Elnök: Langerné Buchwald Judit |
| A családpedagógia helye a Zsolnai-pedagógiában Zsolnai József publikációs tevékenysége elemzése alapján (Györe Géza) |
A család és az iskola együttműködése az Értékközvetítő és képességfejlesztő programban (Langerné Buchwald Judit) | ||
Értékálló modernitás és nyelvi pluralizmus a NYIK-program tanórai pedagógus – tanuló kommunikációs interakcióiban (Koós Ildikó) | ||
A “Zsolnai-pedagógia” pedagógusképének “európaisága” (Óhidy Andrea) | ||
Assessment of First Year University Students: Facilitating an Effective Transition into Higher Education Elnök: Molnár Gyöngyvér |
| The Relationship between, Inductive Reasoning, Research Skills and Problem Solving (Csapó Benő) |
Academic self-handicapping among first-year students (D. Molnár Éva, Nagy Zoltán) | ||
Exploring the Role of Reading Literacy as a Potential Retention Factor in Higher Education (Hódi Ágnes, Molnár Gyöngyvér) | ||
Factors predicting academic success at the university: A longitudinal study (Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő) | ||
Kulturális játszóterek konstruálása - Óvodások múzeumi tanulásának vizsgálata a felsőoktatás-közoktatás-közművelődés színtereinek együttműködésében Elnök: Kolosai Nedda |
| Játék, múzeum, kiállítás az óvodás korosztály szolgálatában (Nagy Veronika) |
A múzeumpedagógia által egy új világ nyílik előttem - Közművelődés és felsőoktatás találkozása (Molnár Júlia) | ||
Pedagógus hallgatók múzeumi élményei, előzetes vélekedéseik óvodások múzeumi tanulásáról – Egy felsőoktatási kurzus tapasztalatainak elemzése (Janek Noémi) | ||
Elefánt a porcelánboltban vagy Aliz Csodaországban? Pedagógus hallgatók gyermekszemlélete óvodások múzeumi tanulásának kontextusában (Aggné Pirka Veronika) | ||
Ajtókat nyitni és lejjebb szerelni a kilincseket – Óvodások múzeumi tanulását meghatározó, facilitáló aspektusok (Kolosai Nedda) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Óvodai nevelés Elnök: Fináncz Judit |
| A mesterpedagógus fokozat és a folyamatos szakmai fejlődés jellemzői óvodapedagógusok nézőpontjából (Kovács Ivett Judit, Szivák Judit, Czachesz Erzsébet) |
Az 1950-es évek magyarországi óvodaügyének kutatási dimenziói a család és óvoda kapcsolat kontextusában (Kóger Yvetta) | ||
Az óvodapedagógus-hiány háttértényezőinek vizsgálata (Fináncz Judit, Csima Melinda) | ||
Tankönyvelemzés Elnök: Endrődy Orsolya |
| A család képe a romániai 4. osztályos anyanyelv tankönyvekben (Bordás Andrea, Kelemen Henrietta) |
Harmóniára törekvés és tanulásközpontúság mint a japán gyermekkép két lehetséges kulcsfogalma (Endrődy Orsolya) | ||
Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából (Biró Fanni, Csíkos Csaba) | ||
A gyermekek jövőképe a felvilágosodás korának iskolai és házi használatra szánt művei alapján (Szabóné Kozma Katalin) | ||
Digitális oktatás Elnök: Vetési Erika |
| A digitális oktatással kapcsolatos nézetek kvalitatív vizsgálata (Vetési Erika) |
Pedagógusok digitális eszközhasználata: a pedagógusok attitűdjei és a digitális alkalmazások használatának gyakorisága (Gaskó Krisztina, Orgoványi-Gajdos Judit) | ||
Rendszerintelligencia, avagy a pedagógus minőségi munkájának új mutatója (Zagyváné Szűcs Ida) | ||
Feleség, Anya vagy Tanítónő? A tanítónők magánéletének kérdése Magyarországon a korabeli sajtó és a statisztikai adatok tükrében 1920-1945 között (Takács Zsuzsanna Mária) | ||
A pedagógusok digitális eszközhasználata: tanári laptopok és interaktív panelek alkalmazása (Bordáné Kovács Zita, Zagyváné Szűcs Ida) | ||
Határon túli magyarok oktatása Elnök: Stark Gabriella |
| Koragyermekkori nevelés curriculumának implementációja romániai kisebbségi óvodapedagógusok szemszögéből (Stark Gabriela) |
A felnőttnevelési szakemberek képzési rendszerének komparatív vizsgálata Magyarországon és Szerbiában (Beszédes Viktória) | ||
Az extrakurrikuláris zenei nevelés megvalósulása a Kovászna- és Hargita megye elemi oktatás szintjén (Bartalis Izabella) | ||
Nők a XX. század oktatásában Elnök: Takács Zsuzsanna Mária |
| A Honvédelmi ismeretek I-II. (leánytanulók számára) című tankönyv vizsgálata (Mohr Szilárd) |
A női felső kereskedelmi képzés a 20. század első felében a Magyar Pedagógia hasábjain (Stummer Krisztina) | ||
A felsőoktatás helyzete a XXI. században Elnök: Polónyi István |
| Egyetemi társadalmi felelősségvállalás vagy harmadik misszió a „21. századi egyetem” közösségi szerepvállalása egy magyar regionális egyetem (Balázs László, Rajcsányi-Molnár Mónika, András István, Sitku Krisztina) |
Pályaszocializációs- és munkaértékek változása az egészségtudományi képzésből 2020-ben kilépő hallgatóknál (Rucska Andrea, Kiss-Tóth Emőke) | ||
Hallgatói szocializáció – oktatói szemmel (Bocsi Veronika) | ||
Hallgató típusok oktatói és hallgatói szemmel (Fűzi Beatrix, Jármai Erzsébet) | ||
A nők esélyeinek változása a felsőoktatásba kerülésnél (Polónyi István) |
14.30-14.45
Szünet
14.45-16.15
Értékünk a gyermek (kerekasztal-beszélgetés)
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Közös ügyünk: a nevelés – gyermekek, szülők, nevelők és intézmények kapcsolati-szál pillanatképei vertikálisan és horizontálisan diverz aspektusokból Elnök: Dezső Renáta Anna |
| Elméleti háttérmozaik a „Közös ügyünk a nevelés” című ONK 2020 szimpóziumhoz (Dezső Renáta Anna) |
A kötelező óvodai nevelés bevezetésének vizsgálata a családok és intézmények szemszögéből a Kárpát-medence egyes területein (Sándor-Schmidt Barbara) | ||
Szülők és iskola partnersége, avagy az együttnevelés egy lehetséges innovatív modellje (Karsainé Baktai Julianna) | ||
A kedvesen követelő pedagógiai attitűd megjelenése az egyéni TSMT terápiák során és a szülő edukáció folyamatában (Uherkovich Orsolya Réka ) | ||
Rituálé mint a politikai vallás megjelenési formája a szocialista pedagógiában Elnök: Somogyvári Lajos |
| A politikai vallás és neveléstudomány - elméleti háttér, kutatási előzmények (Németh András, Polyák Zsuzsanna) |
Iskolai énektanítás és kórusmozgalom a politikai vallás terjesztésének szolgálatában – egy lehetséges értelmezési keret felvázolása (Polyák Zsuzsanna) | ||
Az 1917-es októberi orosz forradalom reprezentációja a magyar neveléstudományi kommunikációban: Tanulmányok a neveléstudomány köréből (1968–1978) (Szabó Zoltán András) | ||
November 7-e pedagógiai olvasatai a politikai vallás kontextusában (1967–1970) (Somogyvári Lajos) | ||
Roma családok társadalmi felzárkózása az oktatás és nevelés fókuszában Elnök: Antal István |
| A hátrányos helyzetű, s ezen belül a hazai roma népesség helyzete az oktatásstatisztikai adatok tükrében (Bocz János) |
Romák felfelé – Félúton a romák modernizációja (Lakner Zoltán) | ||
Kulturális közvetítők: a roma többségű iskolák tantestületei (Török Péter, Antal István) | ||
Roma nők oktatási mobilitása (Raffael Mónika) | ||
A család és az iskola kapcsolata Elnök: Török Balázs |
| Nevelésfejlesztési program a szülői célcsoport percepciójában (Imre Nóra) |
A családi háttér szerepe az diákok iskolához való viszonyának alakulásában (Józsa Krisztián, Török Balázs) | ||
Pedagógus vélekedések iskola és család együttműködéséről (Dorner László, Imre Nóra, Turós Mátyás) | ||
Az iskola és a család szerepmegosztása a tantermen kívüli oktatás időszakában (Török Balázs, Harmat László, Nagy Róbert) | ||
Andragógiai kutatásokkal és fejlesztésekkel az egyéni és társas kompetenciák felnőttkorban történő fejlesztéséért Elnök: Németh Balázs |
| Az andragógia alapképzés értékei és szerepe a volt hallgatók személyes fejlődésében – retrospektív vizsgálat egy felsőoktatási intézményben (Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella) |
Felnőttoktatás és felnőttképzés a digitalizáció korában, ennek specialitásai és kihívásai a digitális munkarendben (Molnár György) | ||
Igények és lehetőségek– a műszaki szakoktatók képzésében (Bacsa-Bán Anetta) | ||
A pécsi Tanuló Város modell közösségi fejlesztésének kérdései és andragógiai kihívásai (Németh Balázs) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
IKT az oktatásban 2. Elnök: Kovács Edina |
| Digitális oktatás a család szemszögéből (Bencéné Fekete Andrea ) |
„Család a nevelés és az oktatás fókuszában – Család nyakig az online nevelés és oktatás világában (Oláh Katalin) | ||
Óvodáskorú gyermekek otthoni IKT használati szokásai, attitűdjei, preferenciái (Bálint Valentina, Hódi Ágnes, Tóth Edit) | ||
Otthonról hozott digitális kompetenciák (Kovács Edina) | ||
International section 3. Elnök: Tószegi Zsófia |
| Perspectives of Pre-marriage Education: Marital plans and relationship experiences of university students contoured by current demographical data (Kozek Lilla Katalin) |
The Role of Family in Heritage Language Maintenance (Tószegi Zsófia Júlia) | ||
6th graders reading strategies and reading performances in English, Kazakh and Russian languages in the context of Kazakhstan (Aigul Akhmetova, Gaysha Imambayeva, Csapó Benő) | ||
Competences of adult learning facilitators: Perspectives from adult learners in Mongolia (Togtokhmaa Zagir, Helga Dorner) | ||
Sportpedagógia 1. Elnök: Fináncz Judit |
| Kisgyermeket nevelő szülők egészségműveltségének vizsgálata (Petőné Csima Melinda, Fináncz Judit) |
Edző szülők, avagy szakma a családban (Kovács Zsófia, Prisztóka Gyöngyvér) | ||
A sporton kívüli értékek és életvezetés utánpótlás korú labdarúgóknál az edző, a szülők és a játékosok véleményei alapján (Csáki István, Kiss Zoltán, Bognár József) | ||
A szülők iskolai végzettségének hatása a gimnáziumi tanulók egészséggel kapcsolatos érték- és szokásrendszerére (Horváth Cintia, Révész László) | ||
Az országos kompetenciamérés során felvett szabadidős sporttevékenységre vonatkozó adatok (2018) elemzése (Smohai Máte, Simon Gabriella) | ||
Inklúzió és nevelés Elnök: Horváth Endre |
| Mozgáskorlátozott gyermekek szociális inklúziója a befogadó középiskolákba a családi háttér tükrében (Tóth Adrienn Anita, Márkus Eszter, Szekeres Ágota) |
A befogadás és kirekesztés tapasztalatai egy kistelepülési közösségben – autizmussal élő gyerekek szüleinek perspektívái (Nagy Éva) | ||
A csoportnorma vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló általános iskolai közösségekben (Horváth Endre) | ||
Fogyatékosságábrázolás az általános iskolákban tanított irodalmi művekben (Gulya Nikoletta, Fehérvári Anikó) | ||
Szolidaritási projektek az oktatás szolgálatában- inkluzív népzenei tábor (Tiszai Luca, Váróczy Viktória) | ||
Családkutatás Elnök: Horváth H. Attila |
| Hagyomány és modernitás - napjaink olasz családmodelljei (Bognárné Kocsis Judit) |
Enkulturáció vagy szocializáció? A család és szocializáció értelmezése a különböző tudományágakban (Tomory Ibolya) | ||
Tanári konstrukciók a családról, reflexiók a KAP továbbképzés kapcsán (Fazakas Ida) | ||
Tanárjelöltek gondolatai a családról – áttételeken keresztül (Horváth H. Attila) | ||
Pedagógusok pszichológiai kompetenciáinak vizsgálata Elnök: Bredács Alice Mária |
| Rezilienciát és a pszichológiai immunitást növelő hallgatói feladatok a művész-tanár szakos hallgatók tanári kompetenciáinak fejlesztésben (Bredács Alice Mária) |
A stresszel való megküzdőképesség három modelljeinek elemzése és felhasználhatóságuk a pedagógiai munkában (Takács Kíra, Bredács Alice) | ||
A tanárok implicit gondolkodásmódja: A mindset és a tanári énhatékonyság vizsgálata pedagógusok körében (Dudok Réka) | ||
A pszichológiai immunrendszer vizsgálata mentortanárok körében (Holik Ildikó) |
16.15-16.30
Szünet
16.30-18.00
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Új innovációs lehetőségek a szakképzés tartalmi megújításában Elnök: Benedek András |
| Új koncepcionális keretek a szakképzés módszertani fejlesztésében (Benedek András) |
A résztvevők családjának szerepe a nyitott tananyagfejlesztés komplex tanulási eredmény-rendszerének létrehozásában (Feketéné Szakos Éva) | ||
Mikrotartalmak mobilról mobilra (Sik Dávid) | ||
Szemantikus tudáshálózatok mikro-tartalom alapokon (Horváth Cz. János) | ||
Értékteremtő gyermeknevelés Elnök: Engler Ágnes |
| Kulcsszereplők az értékteremtő gyermeknevelésben (Pusztai Gabriella, Csók Cintia) |
Egy vagy két malomban őrlünk? Nevelési értékek otthon és az iskolában (Bacskai Katinka, Dusa Ágnes Réka) | ||
Extrakurrikuláris tevékenységek igénye és megvalósulása (Engler Ágnes, Markos Valéria) | ||
A reziliens és a sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelők családon belüli társadalmi tőkéje (Ceglédi Tímea, Hrabéczy Anett) | ||
A nemi különbségek megjelenése az általános iskolában (Fényes Hajnalka, Gál Enikő ) | ||
Múzeumpedagógia a digitális korban Elnök: Vincze Beatrix |
| Kihívások és válaszok a múzeumpedagógiában (Vincze Beatrix, Kempf Katalin) |
Online játékok alkalmazása művészeti múzeumokban (Joó Julianna) | ||
Cirkusz - digitális múzeum és online pedagógia (Joó Emese) | ||
A tanártovábbképzés digitális lehetőségei a múzeumok világában (Somogyi-Rohonczy Zsófia) | ||
Múzeumpedagógia karantén idején (Horváth-Kostka Zsófia) | ||
Az oktatási -és a gyermekvédelmi rendszer proaktivitása és reflektivitása a családok szemszögéből Elnök: Gönczi Ibolya |
| A gyermeki reziliencia alakulása a Covid 19 járvány időszakában megvalósított innovatív gyermekjóléti programok hatására (Homoki Andrea) |
Tanodák a gyermekvédelem rendszerében (Nagy Krisztina) | ||
Hátránycsökkentés a pedagógiában és azon túl (Jankó Krisztina) | ||
Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében (Bocsi Veronika, Rákó Erzsébet) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Mérés-értékelés Elnök: Hegyi-Halmos Nóra |
| Történelem érettségi dolgozatok statisztikai-mérésmetodikai elemzése 2018-2020 (Pete József) |
Összetett képességek mérési modelljei (Pálvölgyi Lajos) | ||
Innovatív online kompetenciamérési és -értékelési rendszer felhasználási lehetőségei a köznevelésben (Hegyi-Halmos Nóra) | ||
Ifjúságot érintő kérdések a XXI. században Elnök: Pusztafalvi Henriette |
| A Barátság kérdőív pszichometriai mutatói serdülők körében (Kasik László) |
Az internethasználat és szexuális viselkedés (Zsoldos Márta, Pajor Attila, Pusztafalvi Henriette) | ||
Generációs sztereotípiák a zapperek szemével (Szabó Csilla Marianna, Csikósné Maczó Edit) | ||
A tudásról és a tudomány működéséről alkotott nézetek vizsgálata 11. évfolyamos diákok körében (Z. Orosz Gábor, Korom Erzsébet) | ||
Az osztálytermi státuszt befolyásoló szociális háttér hatásának vizsgálata (Pálfi Dorina) | ||
Kisgyermeknevelés Elnök: Darvay Sarolta |
| Óvodás és kisiskolás korú gyermekek felkészítése az élethosszig tartó tanulásra Magyarországon és Németországban – Egy kérdőív pilot vizsgálata (Takács Nikolett) |
Az óvoda–iskola átmenet szülők szemén keresztül (Gyurcsik Anita) | ||
Fenntarthatóságra nevelés a bölcsődében (Darvay Sarolta) | ||
Infokommunikációs technológiák használata az óvodai csoportszobai tevékenyégek során (Zombori Petra, Hódi Ágnes) | ||
Digitális (felnőtt)oktatás Elnök: Erdei Gábor |
| Digitális kompetenciák nélkül a digitális felsőoktatásban (Kovács Edina) |
Utánpótláskorú kézilabda játékosok kapcsolata a nevelőedzőkkel a járványügyi korlátozások idején (Kovács Katalin, Novák Ágnes, Bárdos György) | ||
Kompetencia-fejlesztés, attitűd változás külső kényszer hatására – egy andragógiai vizsgálat eredményei (Erdei Gábor) | ||
Családi háttér és iskolai eredményesség Elnök: Csehné Papp Imola |
| A családi háttér, mint az iskolai eredményességet befolyásoló tényező (Barabás Andrea) |
A lemorzsolódás családi háttere (Csehné Papp Imola) | ||
A családi háttér, a motiváltság és a végrehajtó funkció szerepe a szakgimnazisták továbbtanulási szándékában (Józsa Gabriella, Józsa Krisztián) | ||
A felzárkóztatás nehézségének okai és kezelésének lehetőségei az Országos kompetenciamérésen alacsony teljesítményt elért iskolákban (Tóth Edit, Szabó Dóra Fanni, D. Molnár Éva) | ||
Zenepedagógia 3. Elnök: Váradi Judit |
| A család szerepe muzsikus generációk körében (Dombi Józsefné) |
Felnőttkorú zenészek a hazai amatőr fúvószenekarokban. Egy pilot kutatás eredményei. (Radócz József Miklós) | ||
Az általános iskolai tanulók élőzenei hangversenyhez fűződő attitűdjének vizsgálata a szülők kultúrafogyasztásának tükrében (Váradi Judit) |
18.15-20.00
Kulturális program
A Debreceni Egyetemi Színház műsora
Határidők
Jelentkezés határideje:
2020. június 20.
2020. június 27.
Jelentkezési határidő
nem előadó résztvevők számára:
2020. szeptember 30.
Korábbi konferenciák
XIX. ONK - Pécs
XVIII. ONK - Budapest
XVII. ONK - Nyíregyháza
XVI. ONK - Szeged
XV. ONK - Budapest
XIV. ONK - Debrecen
XIII. ONK - Eger
XII. ONK - Budapest
XI. ONK - Budapest
X. ONK - Budapest
IX. ONK - Veszprém
VIII. ONK - Budapest
VII. ONK - Budapest
VI. ONK - Budapest
V. ONK - Budapest
IV. ONK - Budapest
III. ONK - Budapest
II. ONK - Budapest
I. ONK - Budapest