Részletes szakmai program - 2020. november 7. (szombat)
09.00-10.30
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Hazai szakmai műhelyek kutatási megközelítései a pedagógusok szakmai fejlődéséről és tanulásáról Elnök: Horváth Zita |
| A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplex kutatási megközelítése (Halász Gábor, Rapos Nóra, Fehérvári Anikó, Szivák Judit, Tókos Katalin, Bükki Eszter) |
A folyamatos szakmai fejlődés és a társadalmi környezet determinálta tanári elvárásrendszerek kutatása (Chrappán Magdolna, Pusztai Gabriella) | ||
Új utak a tanárképzésben - Tanárjelöltek kompetenciáinak fejlődése a “Tanítsunk Magyarországért” program keretében (Andl Helga, Arató Ferenc, Orsós Anna, Varga Aranka) | ||
Egy mérés–értékelési műhely hozzájárulása a kutatásalapú tanárképzéshez (Molnár Edit Katalin, Korom Erzsébet, Vígh Tibor, Kasik László, Molnár Gyöngyvér) | ||
Helytállás a „vészhelyzeti” távolléti oktatásban Elnök: Serfőző Mónika |
| „Vészhelyzeti” távolléti oktatás a pedagógusképzésben (elméleti kontextus és kutatási keret) (Serfőző Mónika, Böddi Zsófia, F. Lassú Zsuzsa, Bajzáth Angéla, Rádi Orsolya Márta) |
Távolléti oktatás pro és kontra hallgatói és oktató szemszögből a pedagógusképzésben (Aggné Pirka Veronika, Svraka Bernadett, Serfőző Mónika, F. Lassú Zsuzsa, Bajzáth Angéla) | ||
Az emberi tényező összetevői és szerepe a távolléti oktatással összefüggő szubjektív élményekben (F. Lassú Zsuzsa, Sándor Mónika, Böddi Zsófia, Svraka Bernadett, Serfőző Mónika) | ||
Esélyegyenlőség a távolléti oktatásban (Svraka Bernadett, Böddi Zsófia, Gönczöl Andrea, Sándor Mónika, Aggné Pirka Veronika) | ||
Új tanulási kultúra, új tudás? Távolléti oktatás továbbvihető tapasztalatai (Kolosai Nedda, Rádi Orsolya Márta, Bajzáth Angéla, Aggné Pirka Veronika, Golyán Szilvia) | ||
Életút-támogató pályaorientáció koronavírus előtt és alatt Elnök: Borbély-Pecze Tibor Bors |
| E-tanácsadás - egyéni és csoportos tanácsadás digitális térben (Fazakas Ida) |
Iskolai pályaorientáció lehetőségei a digitális munkarendben (Tajtiné Lesó Györgyi) | ||
A szülők szerepe általános iskolás gyermekük pályaválasztásában (Kenderfi Miklós ) | ||
Az e-tanácsadás helyzete és lehetőségei az életút-támogató pályaorientációban (Juhász Ágnes, Borbély-Pecze Tibor Bors, Tajtiné Lesó Györgyi) | ||
Percepciók és hatások a sportban és a sport szakos hallgatók körében Elnök: Nagy Ágoston |
| A pedagógusi pálya percepciójának vizsgálata tanár szakos hallgatók személyiség tulajdonságai alapján (Borbély Szilvia, Oláh Dávid) |
A fiatalkori sportágválasztás szülői hatásának vizsgálata (Nagy Ágoston ) | ||
X és Y generációs fiatalok példakép választási szokásai nemzetközi minta alapján (Hideg Gabriella ) | ||
A mérés, értékelés pedagógiai szerepe a középiskolai testnevelésben, különös tekintettel a szocio- ökonómiai háttérváltozókra (Fókuszban a NETFIT méré (Nagy Zsuzsa) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Közoktatás-kutatás 1. Elnök: Engler Ágnes |
| A gyermeknevelést segítő intézkedések megítélése a kisiskolás gyermeket nevelők körében (Engler Ágnes) |
Vállalkozói nevelés a családban: a szülői gondolkodás „rejtett dimenziója” (Hercz Mária) | ||
Alternatív oktatás az iskola és a család együttműködésében (Langerné Buchwald Judit) | ||
Az első 1000 nap jelentősége az interkulturális nevelésben (Darvay Sarolta) | ||
A bölcsődei nevelési és gondozási szolgáltatások fejlesztése a hátránycsökkentés, a korai literációs folyamatok tükrében (Bereczkiné Záluszki Anna) | ||
Inklúzió az oktatásban Elnök: Kerülő Judit |
| Szimbólum pedagógia a kapcsolati hálók rendszerében (Hevesi Tímea Mária) |
Inklúziós paradoxon (Bajzáth Angéla) | ||
Az oktatási intézmények szerepe és lehetőségei az LMBTQI gyerekek családi elfogadásának támogatásában (Bálint Eszter) | ||
A Komplex Alapprogram a felhasználók szemszögéből (Jenei Terézia, Kerülő Judit) | ||
A positive education Kétújfaluban (Ladnai Attiláné ) | ||
Neveléstörténet 4. Elnök: Verdes Miklós |
| A diskurzus-elemzés lehetőségei és perspektívái neveléstörténeti kutatásokban (Verdes Miklós) |
Népiskolai tantervek és a táj (Juhász Eszter) | ||
Zöld Henrik – egy éretlen hős a tizenkilencedik századból (Cseppentő Krisztina) | ||
A neveléslélektan kérdésköre a Tanulmányok a neveléstudomány köréből és a Pszichológiai tanulmányok köteteiben (1958-1970) (Darvai Tibor) | ||
Felnőttoktatás 1. Elnök: Nagy Ádám |
| A pécsi múzeumpedagógia (Lang Tünde) |
Ifjúságsegítőből közösségszervező - Nyiló Rózsa vagy a Romlás Virága? (Nagy Ádám) |
10.30-10.45
Szünet
10.45-12.15
Szimpóziumok | ||
---|---|---|
Az Európai Unió oktatáspolitikája Elnök: Óhidy Andrea |
| Az Európai Unió mint oktatáspolitikai aktor (Óhidy Andrea) |
27 variáció nyelvpolitikára (Sebestyén Krisztina) | ||
Korai iskolaelhagyás az Európai Unióban (Fehérvári Anikó) | ||
Európai tendenciák a roma, cigány népesség iskolázásában Magyarországon (Forray R. Katalin) | ||
Szlovákiai magyar pedagógusok kisebbségi és pedagógiai identitása Elnök: Németh András |
| Kutatási előzmények a szlovákiai magyar pedagógusok identitásának vizsgálatához (Huszár Zsuszanna, Szököl István) |
A pedagógus-identitás történeti-komparatisztikai vizsgálata történelmi Szlovákia és Magyarország területén élő kisebbségek relációjában (Pukánszky Béla) | ||
Hallgatók identitás-tudatának vizsgálata egy szlovákiai magyar egyetemen (Nagy Melinda, Stredl Terézia) | ||
Kisebbségi magyar pedagógushallgatók ideális tanári interakcióról alkotott nézetei (Tóth Péter, Horváth Kinga) | ||
Tanulás és adaptáció a veszélyhelyzeti távolléti felsőoktatásban Elnök: Kálmán Orsolya |
| A koronavírus okozta kihívások és lehetőségek a felsőoktatásban – a kutatások tükrében (Kopp Erika, Saád Judit, Mebrate Bekele Feyisa) |
Alkalmazkodási stratégiák a felsőoktatásban a veszélyhelyzeti távolléti oktatáshoz – egy kari pilot tapasztalatai (Horváth László, Misley Helga, Muth-Fazekas Ágnes, Némethné Tóth Ágnes) | ||
Az oktatók szakmai-pedagógiai dilemmái a távolléti oktatásban (Kálmán Orsolya, Rapos Nóra, Szivák Judit) | ||
Dilemmák és megoldások a hallgatók tanulásában a távolléti oktatás időszakában (Salát Magdolna, Lénárd Sándor, Eszes Fruzsina, Kardos Dorottya, Pálvölgyi Lajos) | ||
Adaptációs stratégiák a felsőoktatásban: egy mentorrendszer tapasztalatai (Káplár-Kodácsy Kinga, Rónay Zoltán) |
Tematikus előadások | ||
---|---|---|
Sportpedagógia 2. Elnök: Fintor Gábor |
| A testnevelés tantárgy szerepének fejlődése és a MindenNatos testnevelés több szempontból való vizsgálata (Fintor Gábor) |
Kézilabda utánpótlás nevelőedzők kapcsolata a játékosokkal a járványügyi korlátozások alatt (Novák Ágnes, Bárdos György, Kovács Katalin) | ||
A család szerepe napjainkban a diákok sportaktivitásában (Blatt Péterné) | ||
Közoktatás-kutatás 2. Elnök: Hercz Mária |
| Pályaérdeklődési sajátosságok az életkor és a tanulmányi eredmény függvényében (Tudlik Csilla) |
A házi feladattal kapcsolatos nemzetközi kutatási eredmények szakirodalmi áttekintése (Turzó-Sovák Nikolett) | ||
Újratervezés: aktív állampolgárságra, innovációra, vállalkozói nevelés kihívás-alapú tanulással az iskolában és a családban (Hercz Mária) | ||
Nyílt és zárt végű itemek összehasonlító elemzése az Országos kompetenciamérés 2017. évi adatainak segítségével (T. Kárász Judit, Takács Szabolcs) | ||
Felsőoktatás-kutatás Elnök: Sági Matild |
| Felsőoktatási Oktatásinformatikai Kézikönyv - elméleti megalapozottság és gyakorlati eredmények (Dringó-Horváth Ida, Dombi Judit, Hülber László, Papp-Danka Adrienn, Menyhei Zsófia) |
Az intézményi hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatási tanulmányi sikerességben (Hámori Ádám, Szemerszki Marianna, Sági Matild) | ||
A felsőoktatási validáció működése a felsőoktatási intézményekben dolgozó oktatók szemszögéből (Kovács Anett Jolán) | ||
Végzős rendészeti hallgatók tapasztalata a képzésről és a lemorzsolódásról (Mácsár Gábor, Bognár József, Plachy Judit) | ||
A felsőoktatás oktatásinformatikai korrajza szakértői interjúk alapján (Papp-Danka Adrienn, Hülber László, Dringó-Horváth Ida) | ||
Egyházi neveléstörténet Elnök: Rébay Magdolna |
| A protestáns oktatásügy helyzete a trianoni döntés után (Sanda István Dániel) |
Árvaként nagycsaládban (Kissné Rusvai Julianna) | ||
Egy szelet az értékközvetítésből: az „Aranyszabály” jelentései és a hozzá kapcsolódó személyes történetek (Seres-Busi Etelka, Kodácsy-Simon Eszter) | ||
A kettős tehetségmentés kérdése a Református Tehetségmentő Alap működésének tükrében (Kattein-Pornói Rita) | ||
A Cserkészlányok Lapja az 1930-as évek elején (Rébay Magdolna) | ||
Felnőttoktatás 2. Elnök: Márkus Edina |
| Felnőttképzési gyakorlatok és tudásmenedzsment-rendszer összefüggései. Egy esettanulmány eredményei (Lukács Andrea, Dorner Helga) |
Az iskolarendszeren kívüli felnőttképzés intézményi háttere és képzési kínálata az elmúlt tíz évben (Márkus Edina) | ||
Egészségtudatosság és a tudatos családtervezésre nevelés feltételei felnőttek szakmai képzésében (Feketéné Szakos Éva, Simon-Balázs Anna) |
12.15-12.30
A konferencia zárása
Határidők
Jelentkezés határideje:
2020. június 20.
2020. június 27.
Jelentkezési határidő
nem előadó résztvevők számára:
2020. szeptember 30.
Korábbi konferenciák
XIX. ONK - Pécs
XVIII. ONK - Budapest
XVII. ONK - Nyíregyháza
XVI. ONK - Szeged
XV. ONK - Budapest
XIV. ONK - Debrecen
XIII. ONK - Eger
XII. ONK - Budapest
XI. ONK - Budapest
X. ONK - Budapest
IX. ONK - Veszprém
VIII. ONK - Budapest
VII. ONK - Budapest
VI. ONK - Budapest
V. ONK - Budapest
IV. ONK - Budapest
III. ONK - Budapest
II. ONK - Budapest
I. ONK - Budapest